پشه

پشه

Mosquito (Culicidae)

پشه‌ها از جمله حشرات خونخوار هستند که  همه ما آن‌ها را می‌شناسیم و جای نیششان را روزها خارانده‌ایم. برای از بین بردن پشه‌ها باید ابتدا منبع ورود آن‌ها به محیط زندگیتان را پیدا کرده و سپس با استفاده از روش‌های مختلف مبارزه را آغاز کنید:


.:: مبارزه با پشه در محیط داخلی ::.

  1. اگر گل و گیاه جدید به خانه می‌آورید حتما خاک آن را چک کنید؛ خاک گلدان بستر مناسبی برای تخم‌ریزی و تکثیر پشه‌ها است. اگر متوجه خروج پشه‌ها از خاک گلدان‌هایتان شده‌اید می‌توانید از سم ضدعفونی‌کننده خاک استفاده کنید تا پشه‌ها و تخم‌هایشان از بین بروند.
  2. پشه‌ها همچنین ممکن است از داخل چاهک فاضلاب وارد محیط زندگی شما شوند. در این صورت باید در همه چاهک‌ها سم ترکیبی [سایپرمترین %10 + آیکن %10] بریزید تا علاوه بر پشه‌ها، سوسک‌های داخل فاضلاب نیز از بین بروند.
  3. برای جلوگیری از ورود پشه‌ها از محیط خارجی به محیط داخلی باید منافذ را ببندید و از توری استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از پشه‌کش برقی و قرص حشره‌کش استفاده کنید. پشه‌کش حاوی قرص را موقع خواب به برق بزنید و در موقع خواب از دست پشه‌های مزاحم در امان باشید. همچنین برای مبارزه عمومی در محیط داخلی می‌توانید از اسپری‌های حشره‌کش و کارت زرد حشرات استفاده نمایید. کارت زرد را می‌توانید از لوستر یا شاخ‌وبرگ گیاهان آویزان کنید. رنگ زرد باعث جذب شدن حشرات شده و در نهایت حشرات به آن می‌چسبند و می‌میرند.

.:: مبارزه با پشه در محیط بیرونی ::.

اگر در محیط بالکن یا حیاطتان از مزاحمت پشه‌ها کلافه شده‌اید، بهتر است درختان و گیاهان اطراف را با سموم حشره‌کش باغی سمپاشی کنید. فعالیت شته‌ها روی درختان باعث ایجاد حالت نوچی روی برگ‌ها شده و باعث جمع شدن پشه‌ها و سایر حشرات پرنده می‌شود. با استفاده از سم باغی شته‌ها می‌میرند و حالت نوچی که باعث جذب پشه‌ها می‌شود از بین می‌رود. همچنین می‌توانید در اطراف محل نشتن خود از کارت زرد حشرات استفاده کنید.


پیشنهاد کشاورزی سعید:

  • برای مبارزه با پشه در محیط داخلی با توجه به منبع ورود پشه‌ها می‌توانید از سم ضدعفونی‌کننده خاک برای خاک گلدان‌ها، سم ترکیبی [سایپرمترین %10 + آیکن %10] برای چاهک‌های فاضلاب، پشه‌کش برقی، اسپری‌های حشره‌کش و همچنین کارت زرد حشرات استفاده کنید.
  • در محیط بیرونی می‌توانید از سموم باغی برای دفع شته‌های درختان که باعث جمع شدن پشه‌ها می‌شوند و از کارت زرد حشرات استفاده نمایید.

برای مشاهده و بررسی سموم و موارد پیشنهاد شده ، اینجا را کلیک کنید.