مورچه

مورچه

Ant (Formicidae)

مورچه‌ها به صورت اجتماعی زندگی می‌کنند. آن‌ها لانه خود را در محوطه فضای سبز، نزدیک به مواد غذایی و مراکز تولید غذا می‌سازند. مورچه‌ها به خصوص به خوراکی‌های شیرین مانند عسل علاقه دارند.

  • مورچه‌ها معمولا در باغچه‌ها و خاک گلدان دیده می‌شوند و در آنجا لانه‌سازی می‌کنند. در این صورت مورچه‌ها بذر چمن، سبزی و گل شما را می‌خورند و به فضای سبز شما آسیب می‌رسانند. برای جلوگیری از هجوم مورچه‌ها به باغچه، گلدان‌ها و بذرهایتان می‌توانید از پودر گوگرد، سم ضدعفونی‌کننده خاک و یا پودر مورچه‌کش استفاده کنید.
  • مورچه‌ها همچنین در محیط خانه، آشپزخانه، داخل قرنیزها و کفپوش‌ها و در انبار مواد خوراکی دیده می‌شوند. 


.:: مبارزه با مورچه ::.

  1. سمپاشی محیط با سم حشره‌کش یا اسپری‌های حشره‌کش؛
  2. استفاده از پودر مخصوص مورچه‌کش؛ به این صورت که این پودر را مانند نمک‌پاش درون درزها و شیارها و محل‌ لانه مورچه‌ها میریزید؛
  3. استفاده از قلم مورچه‌کش؛ به این صورت که این قلم‌های گچی را نزدیک لانه و محل رفت و آمد مورچه‌ها می‌کشید؛
  4. طعمه‌گذاری برای ریشه‌کن کردن مورچه‌ها؛ به این صورت که طعمه ژل‌مانند را در اطراف لانه و محل رفت و آمد آنها قرار می‌دهید. مورچه‌ها طعمه را به لانه برده و باعث آلودگی همه مورچه‌ها می‌شوند.

در برخی مکان‌ها و در فصل به خصوصی مورچه بالدار دیده می‌شود. ابتدا لازم است بدانید که این یک پدیده موقتی است و همه مورچه‌ها بالدار نیستند. روش مبارزه با مورچه بالدار تفاوتی با مورچه معمولی ندارد و از هر کدام از روش‌هایی که به آن اشاره شد می‌توانید استفاده کنید.

برای مشاهده و بررسی سموم و موارد پیشنهاد شده ، اینجا را کلیک کنید.