عنکبوت

عنکبوت

Spider (Araneae)

       عنکبوت‌ها بندپایانی هستند که به خاطر ظاهر عجیبشان باعث ترس و دلهره در انسان‌ها می‌شوند. عنکبوت‌ها ممکن است سمی باشند، گونه‌های سمی عنکبوت در ایران دیده شده است. نیش عنکبوت‌های سمی می‌تواند خطرناک باشد؛ در صورت گزیدگی به نزدیک‌ترین پزشک مراجعه کنید. عنکبوت‌ها تارباف هستند و غذایشان را که شامل حشرات می‌شود در تارشان به دام می‌اندازند؛ بنابراین در از بین بردن حشرات موذی به ما کمک می‌کنند. عنکبوت‌ها همچنین در گرده‌افشانی گیاهان موثر هستند.


      

.:: مبارزه با عنکبوت‌ ::.

برای ازبین بردن عنکبوت‌ها می‌توانید از تمامی سموم حشره‌کش استفاده نمایید. اسپری‌ها، پودرها و سموم مایع حشره‌کش همگی روی عنکبوت‌ها نیز تاثیر گذاشته و آنها را از بین می‌برند. در صورتی که محل شما خیلی آلوده شده است می‌توانید از سم ترکیبی [سایپرمترین %10 + آیکن %10] برای سمپاشی محیط استفاده نمایید.

اشتباه نکنید! عنکبوت‌ها معمولا با تارشان شناخته می‌شوند؛ اما توجه داشته باشید که گونه‌ای از کنه گیاهی وجود دارد که تار می‌بافد و تار آن روی گیاهان دیده می‌شود. این موجود انگل گیاهان بوده و نباید آن را با عنکبوت اشتباه بگیرید. برای از بین بردن کنه گیاهی می‌توانید از سموم کنه‌کش باغی مانند آبامکتین استفاده کنید.

برای مشاهده و بررسی سموم و موارد پیشنهاد شده ، اینجا را کلیک کنید.